Задать свой вопрос

Имя
Email
Суть вопроса

Начиная с 1967 года Израиль принял ряд мер на оккупированных им территориях, направленных на изменение статуса города Иерусалима. Совет Безопасности ООН, не раз ссылавшийся на принцип, согласно которому приобретение территории путем военного захвата является недопустимым, осудил эти меры в своей Резолюции 298 от 25 сентября 1971 года( Резолюция 298, 25.09.1971 [http://goo.gl/h3jluA]. http://ukodem1-2013.php . Архив веб-страницы https://goo.gl/vIdQiC). В соответствии с указанной Резолюцией СБ ООН в самых ясных выражениях подтвердил, что:

«Все предпринятые Израилем законодательные и административные меры с целью изменить статус города Иерусалима, в том числе экспроприация земли и собственности, перемещение населения и законодательство, направленное на присоединение оккупированного сектора, являются полностью недействительными и не могут изменить этот статус».

В 1979 году СБ ООН опять призвал Израиль, как оккупирующую державу, воздерживаться от каких-либо действий, которые могли бы привести к изменению юридического статуса и географического характера и существенно сказаться на демографическом составе арабских территорий, а также строго придерживаться положений ЖК IV ( СБ ООН: Резолюция 446, 22.03.1979 [http://goo.gl/T76L92]. ).

Особого внимания заслуживает Консультативное заключение Международного Суда ООН относительно правовых последствий строительства стены на оккупированной палестинской территории 2004 года( http://www.icj-cij.org/homepage/ru/advisory/advisory_2004-07-09.pdf ). В пункте 120 вышеуказанного Консультативного заключения МС ООН отметил:

«Это положение (пункт 6 статьи 49 ЖК IV — прим. автора) запрещает не только депортацию или насильственный перевод населения, подобные тем, которые осуществлялись в ходе Второй мировой войны, но и любые меры, принимаемые оккупирующей державой для организации или поощрения переводов групп своего собственного населения на оккупированную территорию».

Как главный судебный орган международного публичного права, МС ООН способствует выделению основных ценностей международного сообщества в области МГП. Несмотря на то, что Консультативные заключения МС ООН не носят юридически обязательного характера, они являются достаточно авторитетными документами в международном праве. В результате вышеупомянутого Консультативного заключения МС ООН 150 держав в Генеральной Ассамблее ООН поддержали принятие отдельной Резолюции, тем самым требуя, чтобы Израиль «выполнил свои правовые обязательства, упомянутые в Консультативном заключении».(http://goo.gl/goXY4n)

Смотрите также

Регіональне угруповання військ як форма контролю РФ над Білоруссю
Инструкции

Що робити у разі зникнення людини безвісти в умовах збройної агресії?

Збройна агресія Росії породжує чимало злочинів, серед яких, зокрема, викрадення, примусове переміщення та позбавлення свободи. До цього додається захоплення українських військових у полон у процесі ведення бойових дій. Також не забуваємо про утримання окупантами цивільних осіб з окупованих територій. Результат цього — втрата контакту зі своїми близькими, їхнього місця знаходження та статусу. Такі ситуації змушують […]
Аналитика

«Культурна спецоперація», або як Росія використовує свою культуру у війні проти України

«На війні всі методи хороші…», – говорить Росія. І по-справжньому вірить, що на війні проти всього світу варто використовувати не лише свою «другу армію світу» чи загін пропагандистів на чолі зі Скабєєвою, Соловйовим та іншими. Вона використовує і свою культуру та історію. Кремль давно навчився використовувати «культуру» як засіб пропаганди та просування проросійських наративів. Росія […]
Аналитика

Режим Лукашенка та Білорусь: агресор та учасник збройного конфлікту?

24 лютого 2022 року розпочався третій етап збройної агресії РФ, яка набула широкомасштабного характеру. Роль РФ як агресора прослідковується ще з моменту вторгнення на територію Криму в 2014 році. Водночас Україна отримала ще один удар з боку північного сусіда – Білорусі та режиму Лукашенка. Хоча й Лукашенко досить давно підтримує Президента РФ, використання території Білорусі […]
Аналитика

Регіональне угруповання військ як форма контролю РФ над Білоруссю

10 жовтня 2022 року російські війська здійснили масові ракетні удари по всій території України, зокрема по цивільним об’єктам та об’єктам енергетичної інфраструктури, що суперечило принципам міжнародного гуманітарного права: розрізнення, воєнної необхідності та пропорційності. Під час нападів Лукашенко О.Г. заявив про розгортання “Регіонального угруповання військ” (далі — РУВ) в рамках “Союзної держави” (далі — СД) на […]
Аналитика

Пам’ятка кримського призовника

На тлі провалів на фронті та величезних втрат серед російських військових, Володимир Путін оголосив про початок часткової мобілізації. Так, прихована мобілізація велася і до цього, але тепер війна стала "примусовою" для дуже широкої категорії осіб, в тому числі - мешканців тимчасово окупованих українських територій, включно з Кримом. 
Аналитика

Універсальний чек-ліст документів до міжнародних судових та квазісудових інстанцій

В рамках проведеного 10 серпня 2022 вебінару «Захист права власності в умовах збройного конфлікту», експертами РЦПЛ був підготовлений, зокрема, і універсальний документ-пам’ятка, що полегшить роботу всіх, хто так чи інакше задіяний у подачі документів у міжнародні судові/квазісудові інстанції. Документ складається всього з 6 сторінок, є наглядним та послідовним. Сподіваємось, він стане в пригоді юристам, адвокатам, […]